ΒΑΣΙΚΗ ΔΡΑΣΗ 1: Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων στον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης
Τίτλος σχεδίου: Προώθηση θετικής συμπεριφοράς μέσα από την αποδοχή της διαφορετικότητας
Ζούμε σήμερα σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία. Το φαινόμενο της πολυπολιτισμικότητας καθώς και η διαφορετικότητα μεταξύ των ανθρώπων παρατηρείται έντονα και στις σημερινές τάξεις των κυπριακών σχολείων. Η αναγκαιότητα για καλλιέργεια θετικής συμπεριφοράς απέναντι στο διαφορετικό, η συμβίωση με το διαφορετικό και η αποδοχή της διαφορετικότητας αποτελεί σημαντικό στόχο για κάθε εκπαιδευτικό.
Το Α΄ Δημοτικό Σχολείο Τσερίου, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί και πρέπει να διαδραματίζει η εκπαίδευση στη δημιουργία καλλιεργημένων ανθρώπων με σωστές στάσεις και αξίες ζωής, έχει θέσει ως στόχο της σχολικής μονάδας την «Προώθηση θετικής συμπεριφοράς μέσα από την αποδοχή της διαφορετικότητας». Μέσω του παρόντος σχεδίου, το σχολείο, αντιλαμβανόμενο την ανάγκη για περαιτέρω επιμόρφωση, στοχεύει στη επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών του στον τομέα αυτό. Για την υλοποίηση του σχεδίου οι εκπαιδευτικοί θα παρακολουθήσουν δομημένα σεμινάρια κατάρτισης σε εκπαιδευτικά κέντρα του εξωτερικού. Τα σεμινάρια αυτά θα προσφέρουν στους εκπαιδευτικούς του σχολείου σημαντικές γνώσεις, γνωριμία με νέες μεθόδους, ιδέες και καλές πρακτικές για αποτελεσματικότερη διδασκαλία των θεμάτων της διαφορετικότητας και της ανεκτικότητας. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί θα αποκομίσουν ανεκτίμητες εμπειρίες από τη γνωριμία με άλλα εκπαιδευτικά συστήματα της Ευρώπης και την αλληλεπίδραση με συναδέλφους από άλλες χώρες.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου που θα λάβουν μέρος στις δραστηριότητες του σχεδίου θα λειτουργήσουν ως πυρήνες για τη διάχυση των γνώσεων και των εμπειριών που θα αποκομίσουν στο υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου. Θα παρουσιάσουν τα όσα είδαν και έμαθαν σε συνεδρίες προσωπικού και θα προβούν σε δειγματικά μαθήματα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη διάδοση της γνώσης και τη δημιουργία πιο αποτελεσματικών διδασκαλιών και παρεμβάσεων για βελτίωση της συμπεριφοράς των παιδιών και προώθηση του σεβασμού και της αποδοχής της διαφορετικότητας. Τελικός αποδέκτης της ωφέλειας του σχεδίου θα είναι, φυσικά, ο μαθητικός πληθυσμός τους σχολείου που θα βοηθηθεί να αναπτύξει γνώσεις, κοινωνικές δεξιότητες, σωστές στάσεις και πανανθρώπινες αξίες. Θα μάθει να αποδέχεται το διαφορετικό και θα συμβιώνει ειρηνικά με αυτό. Ο αντίκτυπος από την υλοποίηση του προτεινόμενου σχεδίου αναμένεται να είναι μεγάλος και για την ευρύτερη κοινότητα του σχολείου.
Το παρόν σχέδιο θα αξιολογείται τακτικά για την αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων του σχολείου. Η επιτυχημένη εφαρμογή των δραστηριοτήτων του προτεινόμενου σχεδίου θα συμβάλει στην ανάπτυξη και διεθνοποίηση του σχολείου καθώς και στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής του διάστασης.
Παρουσιάσεις κινητικοτήτων-διάχυση γνώσεων
Συμμετοχή εκπαιδευτικού στο σεμινάριο επιμόρφωσης “ A European School for all” του oργανισμού Europass Teacher Academy στη Βαρκελώνη
Συμμετοχή εκπαιδευτικού στο σεμινάριο επιμόρφωσης “ School bullying prevention” του οργανισμού Ιnfol στη Ρώμη